ДО ОСНОВНИХ ЗАВДАНЬ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ НАЛЕЖАТЬ:
• формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста);
• формування духовно-моральних взаємин;
• формування любові до культурного спадку свого народу;
• виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;
• почуття власної гідності як представників свого народу;
• толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.
Зміст патріотичного виховання дошкільників:
· Залучення дітей до культурної спадщини, свят, традицій, народно-прикладного мистецтва, усної народної творчості, музичного фольклору, народних
ігор.
· Знайомство з сім'єю, її історією, родичами, сімейними традиціями, складання родоводу;
· з дитячим садом, дорослими, іграми, іграшками, традиціями;
· з містом, його історією, гербом, традиціями, видатними городянами минулого і теперішнього часу, пам'ятками;
· Проведення цільових спостережень за станом об'єктів в різні сезони року, організація сезонноï праці в природі, посів квітів, овочів, посадка
кущів, дерев та інше;
· Організація творчої, продуктивної, ігрової діяльності дітей, в якій дитина проявляє співчуття, турботу про людину, рослинах, тварин в різні сезони
року у зв'язку з пристосуванням до нових життєвих умов і щодня, за необхідності.
Для більш ефективної роботи по вихованню патріотизму дошкільнят необхідні наступні педагогічні умови:
1. Евристичне оточення в дитячому садку і в родині.
2. Тісна співпраця вихователів дитячого садка з членами сім'ї.
3. Підготовленість педагогів і батьків до вирішення проблем виховання патріотизму дітей.
Евристична середовище характеризується насиченістю позитивними емоціями і є для дитини полем для прояву творчості, ініціативи,
самостійності.
Тісна співпраця вихователів дитячого садка з членами сім'ї виражається у встановленні довірчих ділових
контактів з сім'ями вихованців; забезпечення батьків мінімумом психолого-педагогічної інформації, навчанні їх способам спілкування з дитиною; забезпеченні регулярного взаємодії дітей, вихователів
та батьків; залученні членів сім'ї в педагогічний процес; створення в дитячому садку і сім'ї предметної розвиваючого середовища.
Підготовленість педагогів до здійснення процесу формування патріотизму передбачає наявність у них відповідного рівня професійної
компетентності, професійної майстерності, а також здатності до саморегуляції, самонастрою на рішення поставлених завдань.
Всі вищевикладені педагогічні умови взаємопов'язані і взаємозумовлені.
Виховання маленького патріота починається з самого близького для нього - рідного будинку, вулиці, де він живе, дитячого садка.
Звертайте увагу дитини на красу рідного міста. Під час прогулянки розкажіть, що знаходиться на вашій вулиці,
поговоріть про значення кожного об'єкта. Дайте уявлення про роботу громадських установ: пошти, магазину, бібліотеки і т.д. Поспостерігайте за роботою співробітників цих установ, відзначте
цінність їхньої праці. Разом з дитиною приймайте участь у праці з благоустрою та озеленення свого двору. Навчайте дитину правильно оцінювати свої вчинки і вчинки інших людей. Читайте книги про
батьківщину, її героїв, про традиції, культуру свого народу. Заохочуйте дитину за прагнення підтримувати порядок, зразкову поведінку в громадських місцях.